A B+N Referencia Zrt. megállapodást írt alá a KÖBERL Csoport megvásárlásáról. Ezzel a B+N Németország egyik vezető létesítménygazdálkodási és épületgépészeti szolgáltatójában szerzett minősített többségű tulajdonrészt.
A 8 országban, közel 28 ezer munkavállalót foglalkoztató B+N Referencia Zrt. közép- és kelet-európai piacvezető létesítményüzemeltető vállalata, a németországi akvizíció pedig egy újabb fontos mérföldkő a társaság sikeres nemzetközi terjeszkedésében.
A München melletti Aschheim-Dornach-i székhellyel bejegyzett, több mint 120 éve alapított KÖBERL Csoport az egyik legismertebb létesítménygazdálkodási és épületgépészeti vállalat Németországban. A mintegy 600 alkalmazottat foglalkoztató KÖBERL Csoport átfogó megoldásokat kínál lakó-, kereskedelmi és ipari ingatlanok üzemeltetői számára egyaránt. A cégcsoport minőségi szolgáltatásainak és ügyfélközpontúságának köszönhetően a szektort teljeskörűen lefedő vezető szolgáltatóvá vált a német piacon.
Üzletfejlesztés, invesztíció, digitalizáció, organikus forgalomnövekedés
A Gimv magántőkealap és a KÖBERL Csoport közötti partnerség 2020-ban indult el, amelyet követően a felek jelentős invesztíciókat hajtottak végre a vállalat bővítése és stratégiai fejlesztése, valamint digitalizációja céljával. Az organikus forgalomnövekedést a szolgáltatási portfóliót szélesítő felvásárlásokkal is segítették, az üzletfejlesztésben a visszatérő ügyfelekre és megrendelésekre is nagy hangsúlyt fektetve.
A B+N Referencia Zrt. minősített többségű tulajdonrészt vásárolt a KÖBERL csoportban
A 2024. december 17-én aláírt megállapodás értelmében a B+N Referencia Zrt. minősített többségű tulajdonrészt vásárolt a KÖBERL csoportban. A tranzakció várhatóan 2025 első negyedévében zárul le.
„A minősített többségű részesedés megvásárlásával célunk a KÖBERL Csoport németországi tevékenységének további erősítése mellett a B+N csoport szolgáltatásainak bővítése a nemzetközi piacon, különösen a technikai és az infrastrukturális létesítménygazdálkodás területén. A jelenlegi tulajdonosok támogatásával a KÖBERL Csoport az elmúlt években egy olyan, kiváló teljesítményt felmutató vállalattá vált, amely képes hatékonyan és agilisan reagálni az ügyfelek folyamatosan formálódó igényeire – akárcsak a B+N. Úgy véljük, az azonos értékek és a mindkét cégcsoportra jellemző ügyfélközpontú szemlélet jó alapot nyújt a további közös növekedéshez” – értékelte az akvizíciót Kis-Szölgyémi Ferenc, a B+N Referencia Zrt. vezérigazgatója és tulajdonosa.
„Célunk, hogy a B+N Referencia Zrt.-vel közösen folytassuk sikertörténetünket, és új lehetőségeket nyissunk meg ügyfeleink számára, valamint még több perspektívát kínáljunk munkatársainknak” – jelentette ki a tranzakció kapcsán Armin és Karl Köberl, a KÖBERL Csoport két ügyvezető igazgatója és társtulajdonosa.
,,A KÖBERL Csoporttal való partnerségünk igazi sikertörténet a német piacon”
„A KÖBERL Csoporttal való partnerségünk igazi sikertörténet a német piacon. Sikerült teljeskörű szolgáltatást nyújtó piacvezető vállalattá tenni a csoportot az épületgépészet- és -üzemeltetés területén. Szeretnénk köszönetet mondani a KÖBERL Csoport teljes csapatának a bizalomteljes együttműködésért” – tette hozzá Maja Markovic, a Gimv Sustainable Cities partnere és a KÖBERL Csoport tanácsadó testületének tagja.
A több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező B+N Referencia Zrt. az elmúlt évek során a kelet-közép-európai régió piacvezető facility management szereplőjévé vált, egy olaszországi és két cseh vállalat felvásárlásával tavaly óta már a nyugat-európai piacon is jelen van. A cégcsoport 8 országban közel 28 ezer munkavállalót foglalkoztat, árbevételének megközelítőleg 40 százaléka származik a külföldi leányvállalatokból. A cég a legfontosabb szakmai minősítések mindegyikével rendelkezik, az elmúlt években számos szakmai díjat nyert el. A létesítmény-üzemeltető cégek közül Magyarországon egyedül a B+N rendelkezik kutatás-fejlesztési részleggel. Automatizált, auditálható és rendszeresen felülvizsgált folyamatok, folyamatos mérnöki támogatás, valamint rendszeresített szervízcsapat biztosítja az átlátható, ellenőrizhető, minőségi szolgáltatásvégzést.